שירותי ניהול לוגיסטיקה – מהם, ומה הם כוללים?

מה כוללים שירותי ניהול לוגסטיקה אצל הלקוח

לוגסטיקה נכונה היא תנאי להצלחתו של העסק. בין אם מדובר על נותני שירות המאחסנים ציוד יקר ערך, על מפעלים עתירי כוח אדם או על גופים קטנים, בעזרת ניהול לוגיסטי מדויק ניתן לחסוך בעלויות, ולשפר את רמת הרווחים.

באופן כללי, לוגסטיקה דורשת ניהול מדויק של זרימת משאבים בין נקודת מוצא לנקודת יעד. הלוגסטיקה כוללת מעקב אחר טובין, ומידע לצורך מילוי דרישות של הלקוחות. מלבד חברות, יחידות צבאיות וארגונים נדרשים לעיתים גם לקוחות פרטיים לניהול מערך לוגיסטי. על מנת להשיג את המטרה של לוגסטיקה תקינה יש לבצע תכנון, יישום ובקרה של תהליכים תוך הזנת מידע רלוונטי, אבטחה וטיפול בהעברת מטענים.

החשיבות של התחום הלוגיסטי עבור עסקים

הייחודיות של תחום הלוגיסטיקה הוא באופן בו לוקחים בו חלק גורמים רבים. במילים אחרות, לוגסטיקה אינה תלויה רק במנהלים אלא במספר פקטורים נוספים:

א. העובדים – כל העובדים מחויבים לשמור על לוגסטיקה תקינה במחסנים. הם נדרשים לגלות אחריות, לעקוב אחר תקלות, ולדווח על בעיות בלתי צפויות. רתימת העובדים המתאימים לצורך לוגסטיקה אצל הלקוח עוזרת לו להתמודד מול המתחרים, ותורמת לו בטווח הקצר והארוך.

ב. האמצעים – לוגסטיקה אצל הלקוח דורשת כלים מתאימים. אמצעי שינוע, תובלה או הרמה הם הדרך היחידה לסדר מחסנים גדולים בתוך מפעלים. יחד עם זאת, לרוב המפעלים אין את הכלים הללו, וזאת בשל עלותם הגבוהה. מהבחינה הזו יכולה רק חברה המתמחה בלוגסטיקה לענות על רשימת הצרכים, ולהשיג תוצאות מרשימות.

ג. הפיקוח והבקרה – ההצלחה של לוגסטיקה נמדדת לאורך זמן. בשלבים הראשונים נדרש הלקוח לפקח ולבקר אחר הנעשה בתוך המחסנים, להטמיע שיטות עבודה חדשות, ולעקוב אחר האופן בו הן מתקבלות. פיקוח ובקרה הופכים את הנושא של לוגסטיקה אצל הלקוח למלאכת מחשבת מורכבת.

מנצלים את היתרונות של מיקור חוץ

הדרך הנכונה לבחון שירותי לוגסטיקה אצל הלקוח היא להסתכל עליהם בתור סוג של מיקור חוץ. במילים אחרות, שירות המגיע עד מחסני הלקוח מחליף את הצורך בעובדים עצמאיים המוקצים לצרכי המשימה. באמצעות השירות הזה יכול הלקוח להבטיח מקצועיות מלאה, ליהנות ממחירים אטרקטיביים, ובעיקר לחסוך בזמן ובכסף.

מיקור חוץ מהסוג של לוגסטיקה אצל הלקוח הוא כיום חלק בלתי נפרד מענפי תעשייה רבים. ניתן למצוא את ההקפדה על לוגסטיקה בתחום הרכב, החקלאות, ייבוא המוצרים מחו"ל ועוד. למעשה, כל בעל עסק המחזיק במחסן מכיר היטב את הקשיים המלווים ניהול מערך לוגיסטי. המערכים החדשים נמצאים בישראל, בארצות הברית ובמדינות רבות באירופה.

לסיכום, השירותים המבוצעים בידי אנשי לוגסטיקה מקצועיים במחסני הלקוח כוללים רכש, ייצור, הפצה, לוגסטיקה לאחר מכירה ולוגסטיקה של פינוי פסולת לצורך עמידה בתווי תקן סביבתיים. פנייה אל חברה אמינה לצורך ניהול לוגיסטי במחסני הלקוח טומנת יתרונות רבים, ויכולה לעזור לכל ארגון לייעל את העבודה.