פיתוח מנהלים

כל עסק בכל תחום נשען על מגוון משאבים אבל החשוב ביותר בהם הוא זה האנושי. בפרט חשובה איכות המנהלים בכל הדרגים, וזאת משתי סיבות עיקריות:

ראשית, לכל מנהל השפעה רבה במיוחד על תפקוד העסק או הארגון, הן מבחינת ההתנהלות השוטפת והן מבחינת קביעת היעדים וסלילת הדרך אל עתיד של שגשוג והצלחה.

שנית, איכות המנהלים קובעת במידה משמעותית את איכות העובדים ועד הם יביאו לידי ביטוי את היכולות שלהם לטובת העסק או הארגון.

בהתאם השקעה בתוכניות פיתוח מנהלים מניבה פירות משתלמים במיוחד.

אילו מיומנויות חשוב לפתח אצל מנהלים?

כל מנהל נזקק למיומנויות רבות לנוכח רמת התחרותיות הגבוהה בשווקים השונים והעולם שהפך מורכב מאוד באופן כללי.

בין המיומנויות שחשוב לפתח בקרב מנהלים ניתן לציין:

– ניהול קונפליקטים

– הנעת עובדים

– תקשורת מקרבת

– ניהול משברים על-מנת להפוך אותם להזדמנויות

– הובלה של תהליכי שינוי והתמרה

– ניהול מו"מ

– ביזור סמכויות

– מתן פידבקים מדויקים לעובדים

וישנן כמובן עוד מיומנויות שמוקנות במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים.

איך מוביל פיתוח מנהלים גם להעצמת העובדים?

תוכניות פיתוח המנהלים תורמות במידה רבה לכל עסק ולכל ארגון בזכות השבחת הניהול, ובנוסף מושג רווח ניכר מכך שגם שאר העובדים משתבחים לאחר שהמנהלים הופכים טובים יותר.

בין הדרכים שאותן לומדים המנהלים ובאמצעותן הם יכולים לפתח את עובדיהם:

– פידבקים מדויקים ופרגון רב: אחת הדרכים היעילות ביותר להגביר מוטיבציה של עובדים היא לחלוק להם מחמאות – אבל בתנאי שיש להן אחיזה במציאות. פידבקים מדויקים מספקים לעובדים גם דרך לדעת מהן החוזקות שלהם ומה כדאי להם לשפר, וכאמור כשישנם גם פרגונים ולא רק פידבקים ביקורתיים, ישנה גם מוטיבציה לשפר את הטעון שיפור.

– האצלת סמכויות: אחת המיומנויות המוקנות במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים היא כאמור ביזור סמכויות. עובדים שמרגישים שהמנהלים שלהם סומכים עליהם יחושו מחויבות גבוהה יותר כלפי העסק או הארגון, וישקיעו יותר במילוי תפקידם.

מגוון הדרכים של פיתוח המנהלים

על-מנת לפתח מנהלים בדרך אפקטיבית באמת יש להשתמש במגוון רחב של כלי עבודה, ובהם אימפרוביזציה, NLP, פסיכודרמה, משחקי תפקידים ועוד.